Semtex před změnou - Petr

Schizofrenní značky neuspějí

Co má společného duševní porucha se značkami v marketingu? Jedním z příznaků schizofrenie jsou zmatená řeč a myšlení. A podobně zmatené jsou občas i některé značky. Říkají něco jiného, než jak vypadají, a zároveň dělají úplně něco jiného, než co říkají a jak vypadají. Zkrátka je z toho pak takový zmatený a schizofrenní kočkopes. A spotřebitel je pak také zmatený. Neví totiž, co od zmatené značky očekávat.

Takhle nějak na tom byl Semtex ještě v roce 2018. Přinášel zábavu ve stylu sloganu „Odpal to naplno.“ Obal v kategorii dodávající energii komunikoval lidem „Pozor! Nebezpečí!“ S cílem vystoupit z řady servíroval svůj energy drink „twerk“ způsobem. Dále vyzýval k zapnutí porna s Robertem Rosenbergem, aby přesedlal ke sponzoringu hokejové extraligu, kterou aktivoval přes trenéra Juriho.

Semtex představuje Twerk Shaker

To vše během cca 3 let. Protože ani v minulosti Semtex nenašel svoji tvář, spotřebitelé nám vystavili jasné hodnocení. Po více než 20 letech na trhu o Semtexu řekli, že je energeťák. Žádné emoce, žádné další pocity, cokoliv, co by Semtex odlišovalo. Byl to zkrátka jen a jen energeťák. Nic víc, nic míň. I proto jeho prodeje byly jak na houpačce a v roce 2018 nás přestaly prodávat v Tescu a v několika dalších sítích nám tím také vyhrožovali.

Jak předejít schizofrenii? Zkuste si např. jednou za čas vytisknout vše důležité, co říkáte nebo děláte. A je jedno, jak velká vaše značka je. Rozložte si všechny materiály třeba na stůl nebo na podlahu (od postů na sociálních sítích, k rozhovorům, designu balení nebo jakékoliv další podpoře). A vizuálně si zhodnoťte, jestli k Vám promlouvá jedna značka. Pokud Vám to sedí vizuálně, tak zkontrolujte, co Vám říká.

Pokud vše sedí a neskáčete z jedné strany na druhou, tak jste rozhodně na správné cestě. V opačném případě vás čeká dost práce najít si jednotnou konzistentní cestu k srdcím a myslím spotřebitelů. Budování značky je běh na dlouhou trať. Nebuďte tedy schizofrenní, protože pak se vám nepovede běžet dlouhodobě stejným směrem k lepším výsledkům.